baterka do fotaku

Čtvrtek Duben 30 07:27:11 CEST 2015

Když už se tu tohle téma otevřelo, tak se přidám.
Mám tenhle digifoťák, je spíš ve skříni, normálně mi stačí fotomobil.
https://www.alza.cz/digitalni-fotoaparat-benq-dc-c540-d67783.htm
Má nepříjemnou vlastnost, že vyžaduje čerstvé baterky (2 AA články), aby fungoval.
Asi při zapnutí má nějakou odběrovou špičku - chová se třeba tak, že povysune objektiv a zgabne.
Zkoušel jsem něco změřit, ale když jsem do obvodu zapojil ampérmetr, fungovat přestal.

Tak se chci zeptat, jestli je to obecná vlastnost téhle drobotiny, případně jak se chovají
podobné digifoťáky z poslední doby.
Případně jaké AA články nebo akumulátory používat, aby se tomu foťáku dalo věřit.