Koniec zivota Li gombikoveho clanku

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 28 14:27:07 CEST 2015

Dakujem vsetkym za komentare.

Asi som to s tou otazkou prestrelil, lebo som cakal jednoduche odpovede
typu "staci ak upozornis uzivatela pri X.XXV, mame to vyskusane".

Do motohodin sa mi nechce jednak kvoli pracnosti, druhak kvoli este vacsej
pracnosti aby sa zahrnuli aj zmeny casu ktore urobi uzivatel :-) a tretak
kvoli este vacsej pracnosti detekcie vymeny baterky a odlisenia od "hral
som sa, vyberal som a zakladal staru baterku" :-) Rovnako nepojdem ani do
konstrukcii so zatazovanim baterky a skumanim zmeny vnutorneho odporu, aj
ked to by mozno viedlo k relativne presnym vysledkom; pomer
pracnost/ziskana informacia sa mi zda nevyhodny... :-)

Napokon, pri nominalnej spotrebe RTC 1.5uA a nominalnej kapacite CR2032
220mAh by mala byt zivotnost niekde okolo 16 rokov ak som sa nepomylil,
takze tento problem sa tymto mozno aj sam vyriesil :-) (mimochodom,
datasheety uvadzaju pomerne svorne samovybijanie okolo 1% za rok, t.j. by
to za tych 16 rokov nemalo byt az take vyznamne).

Konecne riesenie pre ktore som sa rozhodol je indikovat pokles napatia na
baterke pod 2.75V. Dam vediet, ak z toho bude skor nez o 16 rokov
problem... ;-)

wek