Koniec zivota Li gombikoveho clanku

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Duben 28 12:40:55 CEST 2015

Meril bych napeti naprazdno a kratce i pri nejakem vetsim zatizeni
(protoze predpokladam, ze starnutim a vybijenim se zvysuje i vnitrni
odpor). To vse samozrejme pri standardni teplote (rekneme 20 stupnu).

Pripadne to cele nacpat jako tester do nejakeho MCU, i s ev. korekci na
teplotu.

Relevantni referencni data bych ziskal empiricky, tedy merenim rekneme
nekolika malo desitek vzorku napric znackami, stavem, starim atd.

Plus bych porovnaval s katalogovymi udaji, ale to spis "pro uplnost".

Samozrejme ani to Vam nezaruci 100% spolehlivost te metody - mj. i
proto, ze Cinan umi prekvapit uplne vzdycky...

Jinak - ackoliv jsem pro ROZUMNE setreni - bych nevahal s vymenou clanku
i v pripade maleho podezreni na ne zcela dobry stav. 2032 stoji docela
malo na to, aby se pozdejsi vymenou dalo neco usetrit - je to spis naopak.

Samozrejme i tento pristup se da pouzit jako metoda - proste menit
periodicky po x letech bez ohledu na skutecny stav.

--
Jirka