Koniec zivota Li gombikoveho clanku

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 28 11:34:22 CEST 2015

Zdravim vsetkych,

ako zodpovedne urcit, ze sa blizi koniec Li gombikoveho clanku (napr.
CR2032), t.j. indikovat, ze ostava cojaviem nejakych 10% kapacity? Zataz
je relativne mala, podla datasheetu cca 1.5uA.

Prechadzam datasheety roznych vyrobcov a som z toho cim dalej tym vacsi
somar. Myslel som, ze staci merat napatie a upozornit ked klesne pod 2.8V,
ale zda sa, ze u niektorych vyrobcov zostane vtedy este pomerne dost
"nevycerpanej" kapacity; a naopak, u inych vyrobcov je toto napatie uz na
silne padajucom konci vybijacej krivky. Nehovoriac o tom, ze niektore
datasheety ukazuju, ze napatie vie pod 2.8V klesnut aj u pomerne novej
baterky ak teplota klesne pod -15 st.C...

Nechce sa mi ratat Coulomby, aj ked tam je RTC, takze mozne to je, ale rad
by som sa tomu vyhol, ak sa da.

Najviac som samozrejme zvedavy na prakticke skusenosti.

Dakujem,

wek