MECH: pevnost ramu z jokla

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Neděle Duben 26 12:25:28 CEST 2015

tak zavisi ako je namahana konstrukcia...

votknuty nosnik 1800mm dlhy 40x20x2 na vysku sa prehne pri 100N 24mm
1000mm dlhy 4mm
deformacia zavisi s tretou mocninou dlzky, a ja som ten ram zatazil tak ze
je len v tych troch bodoch
podopreny, t.j. profil sa moze po dlzke krutit takze to votknutie tam neni
uplne...

Robil som nerezovy branu z 60x30x2 z rozmermi 2000x900 jedno kridlo, vnutri
bola este jedna vyztuz na vysku a po dlzke 8 rurok 20x2
bola trocha dovrtule tak som ju vystieral podobnym sposobom a tak pri mozno
50kg (nohou som tlacil) sa to prehlo niekolko cm
viac ako 5 urcite. ale tie jokle boli zase naplocho.

m.

-----Original Message-----
From: gatilo
Sent: Sunday, April 26, 2015 11:21 AM
To: HW-news
Subject: Re: MECH: pevnost ramu z jokla

26.4.2015, 11:05:08

Strojarskych skol nemaje, mohu se snadno myliti, ale jaksi pocitove,
se mi ty vase cisla ponekud nepozdavaji.
Delal jsem v dobach mladi v jiste firme, kde hlavni cinnosti firemniho
zamecnika, byla vyroba ruznych mrizi, ohradek a bran. Jekl 40x20 a pod
byl jeho hlavnim materialem a co si vzpominam, tak ty vytvory byvaly pri
prevozu a instalaci dosti tuhe i bez uhlopricne vystuze.
Druhym prikladem muze byt obycejna vodovaha, ktere prodavaji v kazdem
globalizatoru za stovku 3 ks. Ta take casto byva z podobneho profilu,
napr. 50x20x1, ovsem Al a pri metrove delce, je pocitove tuha dosti.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz