OT Kolotoc news

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Duben 22 13:58:36 CEST 2015

Vsetky monitory v hornej rade zobrazuju stav dolezitych subsystemov.
Napriklad tie styri nalavo ukazuju momentalny stav a prud vsetkymi 8000
magnetmi v celom ringu. Zelena znamena ze obvod je funkcny a prud sa s
casom nemeni. Nasleduju ostatne potrebne veci.

V spodnej rade su pracovne konzoly, na ktorych sa "riadi". V case ked sa
centrum stavalo boli k dispozicii len 19" monitory a z historickych
dovodov tam ostali tri na jednu konzolu. Teraz by sa to dalo pohodlne
vymenit za dve 24" alebo 27" len neviem ci to tam vojde :-) V strede na
pracovnych staniciach medzi slecnou a panom na jej pravej strane maju
operatori aplikacie, ktorymi riadia. T.j. sequencery, riadenie orbitu,
meranie najdolezitejsich parametrov, dolezite knofliky, tlacitka a
prepinace...

Na stene hore su monitory s online signalmi z injektorov, stav magnetov
v experimentoch, alebo dialkova plocha z osciloskopov ukazujucich tvar
bunchov a napln ringu.

Tych konzol je este par za chrbtom, ale casto sa stava ze ich je malo :-)

b.