OT Nejake zmeny v licencovani MS Win OEM?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pondělí Duben 13 16:54:48 CEST 2015

Já třeba originál médium velmi nerad používám z důvodu tun balastu které na něm bývají přibaleny - Demo antivir, demo MS Office, milión "naprosto nutných" nesmyslů od výrobce (tím nemyslím ovladače), Různé lišty do prohlížečů apod. Instalace PC HP z originálního média trvá cca 20 minut. Odinstalovat ty blbosti další hodinu...

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Monday, April 13, 2015 4:09 PM
To: HW-news
Subject: RE: OT Nejake zmeny v licencovani MS Win OEM?

Většinou se to řeší tak, že se sežene instalační CD/DVD přímo od výrobce. Pak není potřeba licenční číslo nikam zadávat a instalační procedura si aktivaci nějak ošéfuje přes BIOS. Nedávno jsem něco podobného řešil s ACERem. Notebook potřeboval reinstalaci a pokud jsem použil OEM tak to chtělo samozřejmě instalační kód, který nebyl nikde na notebooku uveden a dávat tam "něco" se mi opravdu nechtělo (zákazník za měsíc přijde, omlátí mi to o hlavu a na konec když už přijde potřetí stejně nezbyde nic jiného než to znovu zreinstalovat ze správného média). Zavolal jsem na servisní středisko ACERu a zdarma (ntb byl ještě v záruce) mi do dvou dnů poslali instalační DVD. Tak jestli pak má cenu řešit problémy s aktivacemi použitím nesprávného instalačního média...