Nevyzpytatelnost bourky

Pondělí Duben 13 09:51:46 CEST 2015

Pokud chcete zásuvky s přepěťovkou aby měly nějaký význam, je potřeba
dát přepěťpovku do rozvaděče. Ta má odolnost třeba 20 KA (8/20us) a k té
zásuvce projde přepěťová vlna jen s takovou energií, kterou ten malý
varistor zvládne. Pokud chcete chránit taky datové vedení, je nutné si
vytvořit společný bod, ke kterému budete všechno zemnit. Jinak zajistíte
že mezi drátama v UTP kabelu bude napětí v pohodě, ale celé to bude mít
proti zemi tolik, že se trafo v síťovce prorazí a třeba s sebou vezme
půlku počítače. Otázka je, jestli není lepší netahat do počítače kabel a
propojit to přes wifi.
Anděl