EMC - jak zlepsit odolnost vstupu prijimace

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Sobota Duben 11 08:17:09 CEST 2015

Pokus si opravdu myslíte, že to byl nějaký vysílač na významně vyšším
kmitočtu než  těch 77 kHz, tak by feritové perličky na přívodech k
anténě mohly pomoci. Taky by mohlo pomoci zablokovat vstupní
tranzistor nějakými malými kvalitními kapacitami bezi všemi
elektrodami, aby přechody nedetekovaly vysoké kmitočty.  Obecně se
tyhle věci hledají blbě, pokud neznáte
kmitočet rušícího zdroje. Nedávno jsem řešil trochu podobný problém.
Máme v klubu anténní rotátor se snímačem úhlu
s halovými prvky a analogovým výstupem, který byl kvůli nižší imedanci
napojen do kabelu přes emitorový sledovač. .  Když byl 30m kabel
smotaný na zemi, všechno fungovalo. Když se kabel natáhl na stožár a
zavysílalo se, analogový výstup snímače polohy začal cestovat.
Pomohlo právě zablokování toho oddělovacího tranzistoru kapacitami 1n
mezi všemi elektrodami a úplně se problém odstranil, když se zem
napájení nahoře odpojila od kovové hmoty stožáru.