Re: Doručitelnost Vašich emailů - důležité!

Galloth lordgalloth na gmail.com
Čtvrtek Duben 9 10:33:53 CEST 2015

Tak 10 az 20 let to nefungovalo, protože všichni nadávali na to, že seznam
má špatný SPAM filter. Takže aby se vylepšilo, tak se na tom začalo
pracovat a navrhnul se systém, který je lepší protože odhalí více závadných
emailů.

Pokud někdo provozuje systém, který rozesílá velké množství emailů, tak by
to neměl být lajk, ale měl by o tom něco vědět. Navíc se domnívám, že ani
většinu uživatelů této konference za lajky považovat nelze.

Já sám pro seznam pracuji, takže většinou na toto nadávání na seznam
nereaguji. Zdůrazňuji, že nepracuji na emailech, ale na fulltextovém
vyhledávání (vím, že není dokonalé, ale také vím, jak je to složitá věc a
vím, že většina lidí kteří to dělají se opravdu snaží. Předpokládám, že na
emailu je to stejné.)

Ozval jsem se proto, že když se zde začal řešit problém s tím, že příspěvky
konference padají do SPAMu, tak jsem zašel za lidmi z emailu a ohlásil jim
to jako vadu jejich systému. Tuto vadu jsme řešili a zjistili jsme důvody,
proč tomu tak je. Zjistili jsme, že tyto emaily mají nevadní DKIM, a
přicházejí z adres, které jsou ve dvou veřejných SPAMlistech uvedeny jako
zdroj SPAMu (ne všechny, jen ty co jsou označeny jako SPAM). Toto zjištění,
jsem napsal do konference spolu s informací, že lepší než mít nevalidní
DKIM je nemít vůbec žádný DKIM. Na tyto emaily už nikdo nereagoval.  Pak se
zde  rozproudila debata o tom, že seznam vyžaduje DKIM.

Tvrzení že to provozovatel seznamu neřeší rozhodně pravda není. Ozval jsem
se ale hlavně proto, že jsem se do problému SPAMu z HW-new osobně
zainteresoval čistě proto, že jsem uživatel HW-news a mrzí mne, že místo
toho, aby se vyřešili problémy konfery se nadává na seznam. Navíc si
myslím, že pokud někdo chce přijímat nevalidní emaily ze spamujících IP
adres tak holt musí očekávat, že mu ty emaily budou padat do složky SPAM.
Souhlasím ale s tím, že někteří jiní to umí vyřešit (třeba idividuálními
spam filtry). Holt každý můžeme pracovat jen s tím co máme k dispozici. Na
seznam emailu se samozřejmě stále pracuje a třeba to bude další verze řešit
lépe.

Na závěr bych rád upozornil, že provozovatelé jsou v tomto případě
MINIMÁLNĚ dva. Jeden je seznam, který provozuje schránky a pak ten kdo
provozuje emailovou konferenci. Zde bych chtěl zdůraznit, že ne všechny
emaily z HW-new chodí z těch zabanovaných adres, takže možná je zde ve hře
ještě někdo třetí. Nevím a už to ani neřeším, protože i kdybych to zjistil,
tak s tím nic neudělám.

Omlouvám se, pokud jsem se někoho dotknul. Nechci vyvolávat flame na téma
jestli je seznam špatný.

Honza