DO - problem s krystalem

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Středa Duben 8 21:13:34 CEST 2015

Řekl bych, že krystal či rezonátor je tak třetí nejčastější závada dálkových ovladačů. (nějčastěji uražená IR dioda z tišťáku a pak kafe či čaj). Pokud máte jakýkoliv jiný po ruce zkuste jestli stabilně kmitá. Jinak s výměnou krystalu bych rozhodně neváhal.
Dost často bývá i utržen nějak vnitřně, třeba po pádu. Nevím sice jestli krystaly taky, ale rezonátory ano.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "Stanislav Svoboda" <7009 na seznam.cz>
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Datum: 08.04.2015 20:00
Předmět: DO - problem s krystalem

Dobry podvecer,

resim tady nefunkcni ovladac k videu. Uplna mrtvolka. Ovsem po propajeni krystalu (3-vyvodovy 3,64MHz) jsem zaregistroval, ze ovladac kratkou dobu funguje - asi nez zchladne. Je mozne, ze krystal nejak "zestarne"? Video muze byt 10 roku stare, ale vzhledem k typu provozu, kdy se oscilator rozbehne jen kvuli vyslani povelu a pak jde zase spat, se mi to nejak nezda... Taky treba muze byt "nacaty" budic v MCU. Je pouzit 4-bit KS51840. Nesetkal jste se s tim nekdo?
Diky za podnety.
Stanislav Svoboda