odrusuju svarecku

Pondělí Duben 6 02:23:23 CEST 2015

Spíš je otázka, jestli měření impedance při vyšších frekvencích je někde
v normě dané. Takže pokud to s takovým měřákem neprojde, jestli není
chyba na straně přístroje. Ostatně při překročení max. proudu se
tlumivka přesytí a indukčnost klesne. Otázka zkratové odolnosti - jistě
to zkušebny zkouší. U pojistek je daný nějaký ekvivalent I2t, takže
stačí vědět na jaké jištění to má vyhovovat a podle toho si ohlídat
tepelnou setrvačnost vinutí.

Ostatně podobnou úlohu jsem před 20 lety řešil při chlazení FETů pro
vybíjení NiCd článků. Na obrázku
http://piknymburk.cz/obrazky/vyb400.jpg
jsou dvě provedení zátěže 1,2V 400A. Vlevo je to starší, čtyři
tranzistory paralelně, každý na obrovském chladiči. Vpravo je už to
novější, tranzistory s nižším odporem se kombinovaly se sériovými odpory
(Fe cínovaný plech od firmy, co dělá vykrajovátka na cukroví). U toho
staršího provedení zákazník chtěl pro měření vnitřního odporu článků ten
proud 400A snad na cca 10 vteřin zvednout proud na 800A. Vyšlo mi, že
pro chlazení stačí Al hranolek - to je ta řada tranzistorů nahoře.
Skutečně to takhle už 15 let funguje.

Anděl