Matematický model AGC ?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Neděle Duben 5 10:43:04 CEST 2015

K pochopení "co která elektronika potřebuje" mi často pomůže ořezat celé
zapojení až na "matematický model" - ve stylu - směšování = násobení dvou
signálů

Pod vlivem takové matematiky jsem třeba opustil úzkopásmové fitlry pro PLL -
protože produkují sice slabší parazitní modulace, ale blíže hlavní
frekvenci - zatímco širokokopásmové filtry produkují silnější, ale
frekvenčně vzdálená vedlejší maxima - se kterými se "žije lépe".

Momentálně jsem se zabral do AGC - automatického řízení zesílení - a mám
pocit, že celá tahle věc "plave na vodě" - protože solidní popis smyčky AGC
jsem nikde nenašel - zato spotustu "černé magie " vycházející z toho co
"kdysi někomu fungovalo" - máte tedy někdo inspiraci na matematiku kolem AGC
?

Jenom taková poznámka - zatím se zdá, že kontrolovat zesílení na více
stupních zesilovače vede k daleko stabilnější výstupní amplitudě - ne kvůli
většímu rozsahu regulace, ale protože pokud řídím N stupňů zesilovače tak
zisk závsí na N-té mocnině řídícího napětí - v určitém okamžiku s nepatrnými
změnami řídícího napětí vznikají obrovské změny zesílení, které "utnou"
další růst amplitudy výstupního signálu ....

Takže matematiku v tomto sylu bych rád někde našel - nemáte ?

Zdraví Petr Kubáč