OT: propustnost komunikace (bylo: Re: Re: [OT][FYZ] Srazka dvou teles)

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pátek Duben 3 11:40:48 CEST 2015


Podivejte se na palubni pocitac. Kratke trasy do 60 km. Na okreskach to dela 
40km/ h. A je jedno jak rychle jedete. Semafory, krizovatky, traktory a jine 
"popelnice" ovlivnuji prumer vic nez si vetsina lidi mysli.

Na dlouhych trasach je to podobne. Spousta ldi specha, jedou jako blazni. 
Ale jen malo lidi to vydrzi, takze stejne kvuli stresu co chvili zastavuji 
na kafe/ cigaretu nebo plati pokuty. Vice pomaha tempomat a silny motor, 
ktery udrzi max povolenou rychlost i na dlouhych stoupanich.

Michal Gregor



----- Original Message ----- 
From: ""J. Polívka"" <jpolivka na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 03, 2015 11:05 AM
Subject: Re: OT: propustnost komunikace (bylo: Re: Re: [OT][FYZ] Srazka dvou 
teles)


> Asi jsem se trochu chytil flame,
> ale nedá mi to už z důvodu, že mohu někoho ovlivnit, aby jezdil 
> bezpečněji.
> V mládí jsem jezdil na motorkách a je zázrak, že jsem se nezabil, druhé 
> jsem příliš neohrožoval, ale moje průjezdy zatáčkami na Berounsku byly 
> drsné. Kdo to tam zná, tak ví o čem píšu.
> Také jsem jezdil v té době "šlapačky", dnes se tomu říká TRIAL.
> První roky v autech byly podobné a myslet si, že auto jede po kolejích, ze 
> kterých nesjede je nesmysl.
> Dobře a s rozvahou jsem začal jezdit až po cca 6 či 7 letech.
> Vůbec nechápu úvahy, zda do práce pojedu 60 či 80 Km/hod.
> Proboha chlapi, co vám to přinese? Nula nula nic, jen pár minut?
> Praha - Brno, to prý dělá 12 minut při rozdílné rychlosti 130 a 150 
> Km/hod.
> Stojí to za to ?
> Jezdil jsem v hodně různých autech, i amerikách a každou jízdu si dnes 
> užívám úplně jiným způsobem, než kdysi a jezdím si prostě lážo plážo :-) a 
> věřte mi - nic se nezměnilo, jen se cítím bezpečněji.
> V Praze dojedu o cca 3 minuty později :-) , když pojedu jako pohodář.
> Nestresujte se, nestojí to za to !
> Tak šťastnou cestu pardi :-)
>
> Jindra Polívka
>
>
>
> Dne 2. 4. 2015 v 23:08 Jirka napsal(a):
>> Tady 
>> http://prahou-plynule.cz/zvyseni_bezpecnosti/index.php/oblasti-projektu/6-harmonizace-telematickych-systemu s 
>> podporou SESRu operačně úřednicky lžou takto:
>>
>> "Tím, že vozidla jedou nižší rychlostí, snižují se vzájemné odstupy a 
>> významně se zvyšuje propustnost komunikace. Ta je nejvyšší při 
>> rychlostech okolo 60 km/h."
>>
>> (4. odstavec)
>>
>>
>> "Tím, že vozidla jedou menší rychlostí, snižují se vzájemné odstupy a 
>> významně se zvyšuje propustnost komunikace. Ta je nejvyšší při 
>> rychlostech 70–80 km/hod."
>>
>> (poslední odstavec)
>>
>> Tak si vyberte...
>>
>>
>> Zde 
>> http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/rizeni-dopravy-na-liniovych-komunikacich/ 
>> máte jen jeden údaj...
>>
>> -- 
>> Jirka
>>
>>> Nedaří se mi dohledat odkaz, ale propustnost (počet aut/h) údajně se
>>> zvyšující se rychlostí stoupá, maximum je při cca 50-60km/h a pak zase
>>> dost významně klesá, je to taková pyramida.
>>> Jiný parametr je za jak dlouho ujede jedno vozidlo zadanou trasu, tam je
>>> závislost monotóní.
>>>
>>> Tomáš
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 



Další informace o konferenci Hw-list