[OT][FYZ] Srážka dvou těles

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Duben 2 17:27:31 CEST 2015

On Thu, Apr 02, 2015 at 04:14:25PM +0200, "Tomáš Hamouz" wrote:

> To máte pravdu, ale pokud jsem si zatím všiml, tak rychlost do strany
> nebývá veliká a klidně bych ji v tomto případě zanedbal.

Vyhledejte si na youtube "Car crash compilation" a divejte se, co vsechno
se pri celni srazce muze stat (nj, jsou tam ruzne nehody, ale i tech
celnich srazek je tam dost...). Jsou tam toho hodiny a hodiny...

P.T.

> Zapomněl jsem připomenout počáteční podmínky, stojící auto se předpokládá
> nezabržděné. Pokud by bylo zabržděné, nastane situace něco mezi odbržděným
> autem a nárazem do auta stojícího těsně u zdi. Samotná zeď ne, ta nemá
> deformační zóny.

Ani "zabrzdene" auto neni zabrzdene dokonale. Cast energie se premeni
napr. na tepelnou na brzdach - a brzda se deformuje...