Re: OT - pravotocivost a jemna motorika - teda svojim sposobom je to aj tak trocha elektrikarska tema...

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Duben 1 11:17:06 CEST 2015

Záleží na tom, ze které strany se na tu ulitu podíváte :-)

Když jsem to teď zkoušel tak fakt mám s levotočivým motáním (proti směru
ručiček) problém.

Zajímavé zjištění, díky Jano za rozšíření obzoru :-)

Franta.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 1. 4. 2015 11:13:52
Předmět: Re: OT - pravotocivost a jemna motorika - teda svojim sposobom je
to aj tak trocha elektrikarska tema...

"

Kontrolní otázka: na kterou stranu se točí většina šnečích ulit?

P.K.

(mailto:Ivan.Kiss na novohrad.sk)>:
"Nemam to nijak vedecky podlozene, ale z praxe usudzujem, ze ludia maju
akusi "asymetriu" v toceni.
Vacsina ludi lahsie zataca dolava, ako doprava. Myslim si, ze prave pravaci
lahsie tocia dolava, ale statistiku nemam.

Bezecke ovaly sa behaju tiez dolava. Motocyklova plocha draha sa jazdi
dolava... Snad tiez preto, ze pravaci prevazuju?

Pri mojej praxi v skole paraglidingu testujeme u ziakov tuto prioritu
otacania. Pri krizovom starte je tam dolezite, aby sa pilot (este na zemi)
otacal na spravnu stranu. Je jedno na ktoru, ale stale na rovnaku, tu ktoru
si predtym zvolil. No a ta "spravna" strana sa u jedincov testuje tak, ze
adept dostane ulohu bezat nejakych 5-10 metrov, potom sa otocit o 180° a
bezat spat. Test sa par krat zopakuje. Ziak nesmie vediet o co ide pri tomto
teste, aby sa prejavil jeho podvedomy "lepsi" smer na otacania. U velkej
vacsiny to funguje.
Dalsia moja skusenost pri toceni stupavych prudov. Tocenie dolava mi ide
podstatne lepsie, ako doprava. Dolava mam viac citu presne ustredovat
stupak, doprava sa citim neohrabane... Rovnaky nazor pocuvam od mnohych
skusenych pilotov (ale nie od vsetkych)

Takze moj nazor: tak ako existuje pravorukost, existuje aj lavotocivost, Aj
ked ja som pisal o trochu inom toceni, ako pri motani kabla. Zrejme analogia
bude pri lavakoch a obojrucnych.

www.flyzone.sk(http://www.flyzone.sk)
"