Rapberry Pi a mobilni internet - jaky modem?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Září 30 14:56:27 CEST 2014

Dobry den,
potrebuju pro nekolik Raspberry Pi (pripadne jina ARM deska) zajistit
pripojeni pres mobilni Internet. Zadna jina moznost (WiFi, xDSL) v
dane lokalite neni.

SMS pravdepodobne nebudu potrebovat (kdyztak se daji poslat pres
Internet). Jde mi o datove prenosy. Ty budou male, jednou za x minut
se posle na centrlani server par cisel s namerenymi hodnotami.
Jak jsem cetl doporuceni zde v konferenci, mam v planu pouzit SIM od
Mobil.cz s "free" internetem.

Otazka zni: jaky pouzit k RPi modem? Musi byt idealne co nejlevnejsi a
bez problemu fungovat pod Linuxem.

LTE asi zatim nema cenu resit. Drahe modemy, zatim male vykryti a
stejne nebudu platit drahe datove tarify.
Teoreticky by stacil GPRS/EDGE modem, ale libila by se mi i podpora
3G. Sice tam, kde zarizeni pobezi vetsinou 3G neni, ale treba casem
bude.

Ted se tady resi GSM modul SIM900A. Cena je dobra, kolem 260Kc
("lepsi" deska 350Kc).
http://www.ebay.com/itm/261545750384
http://www.ebay.com/itm/271619157640
Jak se pripojuje k PC? Pres RS-232? Nebo pres USB? Umi to 3G? Podle
popisu, jestli dobre chapu, tak umi pouze GPRS (tedy ani EDGE).

Zatim se mi zda nejlepsi pouzit klasicky USB 3G modem. Na eBay za
260Kc http://www.ebay.com/itm/201168201038 a je to vcetne vsech krytu,
jen se vlozi SIM a jede. Hodit se muze i integrovana microSD ctecka.

Jaky modem je podle Vas nejlepsi? Jsou jeste nejake jine levne, ktere neznam?

Dekuji za radu,

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl