Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Září 25 20:54:49 CEST 2014

No já kdysi používal celkem obyčejný 4m žebřík, certifikovaný pro České
dráhy, cena byla tuším někde mezi dvaceti a třiceti tisíci, od obyčeného
hliníkáče se lišil tím, že byl natřený červeně.

Když se to napíše takhle, tak to vypadá dost příšerně, žejo? Kdybych
dělal v Blesku (nebo v iDnes, Novinkách atp.), tak by mi to jako
informace ke článku stačilo. Jenže ono to má pokračování:

Ten žebřík byl tedy natřený na červeno a jen ta barva zřejmě nestála
těch X tisíc navíc. Rozdíl byl v tom, co nebylo vidět: Byl
celolaminátový s izolační pevností "do nevidím" s tím, že se na něj
smělo i pod zapnutým trakčním vedením 25kV... Osobně jsem to několikrát
zkoušel (v rámci pracovních povinností) a byl to zvláštní pocit, celé
tělo tak zvláštně brnělo a svědilo (a pak mi za zádama prohučel rychlík
ze Strakonic do Plzně, fíra se mohl zbláznit, houkal jak na lesy - no
mezi mašinou a mnou bylo něco přes metr volného místa - holt jsme
nestihli výluku, tak se dodělávalo za provozu...). Ještě si vzpomínám,
že nám ho tenkrát kluci od EŽ děsně záviděli :)

A pak se řekne - obyčejnej červenej žebřík a takovejch vyhozenejch
peněz, to si musel někdo namastit kapsu. A ono houby, je to jen
nedostatek informací - což může být u toho "obyčejného žebříku pro
vystupování z letadel" úplně stejné. (Mimochodem - co to je? Já do
letadla nikdy nenastupoval po žebříku.)

Pavel Kutina