Re: Teploměr s GSM přenosem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 25 19:26:10 CEST 2014

No však si všimněte v tom schematu Fig. 10 na straně 9, že tam
mají na Tx namalovaný nějaký drát Enable.
Tak je to OK, běžně se tak dělají poloduplexní komunikace po 1 drátě.
Ale spoléhat na to, že to ten výstupní FET v Dallasu prostě "přepere"
není moc pěkná praktika (teda aspoň podle mě).

Přitom z toho stačí udělat Open drain pomocí jednoho odporu a jedné
diody, dohromady pod 2 Kč (0.05 E) s minimem místa navíc.

A že nějaké převodníky USB/serial umí 3-stavový výstup je hezké, ale
Vy můžete využít jen to, co Vám zpřístupní operační systém. Teda pokud
si nenapíšete speciální aplikaci (zvlášť pro každý typ převodníku), která
s tím bude nějak hýbat.

A vůbec nejlepší je, když je to zapsané v OTP PROM (třeba ten Prolific).
Takže nastavíte, ale už nezměnite zpět.

Jinak ta aplikace pro zapis OTP PROM od Prolificu je moc "pěkná".
Několikrát jsem ji zkusil, a vždy to dopadlo špatně. Asi nějak blbě
počítá CSUM, kterou má uložit do PROM. Takže každý pokus znamenal
chybné přepsání (a tedy trvalé zablokování) PROM daného chipu.
Takže máte tolik pokusů, kolik máte převodníků. Moc "dobře" se tak
exprimentuje. Naštěstí to ale při špatném zápise funguje s defaultními
parametry (takže Prolific má mnohem lepší vývojáře HW než SW).

PL