Re: Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Čtvrtek Září 25 08:23:30 CEST 2014

Dne 24. září 2014 21:45 Alexandra Svobodová <hwnews na zirafoviny.cz>
napsal(a):

>         předzvánění doba na přejezdu se dá změnit. Dokonce i dnešní
> přejezdy umí poznat jak rychle se k nim jede a podle toho se nastaví doba.
> Většina z nich to ale neumí a tak jsou nastavené na maximální rychlost,
> proto se stává, že rychlík je na přejezdu pár sekund po zavření závor, ale
> osobák nebo motoráček, přijede až za hodnou chvíli.

Bohužel jsou i přejezdy, kde se rozsvítí červená, spadnou závory, pět minut
jsou dole bez toho, že by projel nějaký vlak a pak se závory zase zvednou.
Když se to tam děje běžně, jsou místním ty závory pro srandu a někteří to
pak i projíždějí na červenou.

>         Jinak na přejezdu nemá nikdo co dělat jakmile začnou blikat
> červená světla. Závory jsou podle normy jen doplňková signalizace a vlastně
> není problém, když zůstanou z nějakého důvodu otevřené. Pokud blikají
> světla, je to dle normy (i předpisů) v pořádku. Něco jiného jsou pak zprávy
> novinářů či spíše "novinářů" některých médií. To je ale jiná debata.

Může se stát, že by měl semafor poruchu, tj. žádná červená, závory nahoře a
přesto projel, třeba sníženou rychlostí, vlak? Většina řidičů asi
předpokládá, že když jsou závory nahoře a semafor zhaslý, že můžou bez obav
projet. Jenže v praxi by to mohlo být jinak.

        I současné zabezpečovací zařízení umí zabezpečit jízdu tak, aby se
> dalo jezdit více. Problém je hlavně v kolejích či spíše v obloucích,
> protože fyzika stále ještě platí a naše tratě jsou tak křivolaké, že to
> prostě rychleji nejde. Tratě by se museli srovnat a to by stálo ohromné
> peníze za tunely a mosty. To asi jen tak nikdo nedá.

Mně pobavila historie jednoho železničního mostu v Praze. Původně byl
navržený a snad i postavený jako dvoukolejný, ale díky chybě projektanta se
využívá jen jedna kolej, protože vjezd u navazujícího tunelu by měl příliš
malý poloměr. Ty oblouky na železnici, to je problém.

P.K.