Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Středa Září 24 21:38:13 CEST 2014

Hezký večer,

	ale ona v tom je logika a je to bezpečné :-)

	Původně dělal kódování mechanický kodér, kdy motor točí vačkovou
hřídelí a vačky přerušují proud. Takže pokud se motor točí pomaleji (je
to asynchronní motor), tak se kóduje čím dál tím závažnější znak, čili
místo zelené svítí žlutá, místo žluté mezikruží... a tak dále. No a
všimněte si posledního kódu, ten je mimo řadu a je to tak proto, že
pokud dojde k poruše kodéru (sepnutí více vaček, zbláznění motor,
sabotáž...) tak ani jedna z kombinací nedá frekvenci pro zelenou. Ta je
"nejnebezpečnější" tak proto je tak hlídaná.

	Dešifrátor na lokomotivě si pak hlídá kódy a pokud nesedí s malou
tolerancí, tak signál vyhodnotí jako špatný a nezobrazí jej, v ten
okamžik přechází VZ do režimu jízdy bez kódu a stále kontroluje bdělost
strojvedoucího.

	Je to vymakané, ačkoli v originále je to vlastně velmi jednoduché
zařízení :-)

Saša Svobodová