Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Září 24 01:23:26 CEST 2014

Nevím jak teď, ale v DDM jsme ještě před několika lety zkoušeli krystalku
zapojenou ve stavebnici Orton Alfa, naladit se daly taky asi ty 4 stanice, z
čehož 2 byly jakž takž slyšitelné s dětmi, další 2 jen v prázdné místnosti.
20 m drátu z okna, které je 2 patra nad zemí na strom, uzemněno na kolík v
zásuvce. Sluchátko 4k ze stavebnice Pikotronic. Dobře se to i ukazovalo na
osciloskopu a zdaleka nebyl potřeba nejmenší rozsah. Praha - Podbaba, tedy v
 údolí.

Uzemnění na topení fungovalo taky, ale hůř: Jen jedna, skoro neslyšitelná
stanice. Zas byla ale slyšet i bez LC obvodu, i když se silným brumem.
Zásuvka bez něj brumí víc, takže stanice přehluší.

Závěr: Uzemnění do zásuvky + LC ladění je snazší cesta k cíli.

Od té doby máme kroužek v místnosti na opačné straně baráku, kde pro anténu
není vhodné místo. Ale tento rok jsem nechal udělat díru pro digestoř, tak
skrz ní nejspíš prostrčím i anténu. Jen je škoda, že už na ni nebude vidět z
okna.

PH

Od: Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com>

"Tak jsem teď hodil z okna odhadem 15 metrů drátu ( odvinutý Cus 0,5 z
nějaké kostry trafa) doma připojil sluchátka 2x 2000Ohmů s paralelní
GA203 diodou, druhý konec pod šroubek
kohoutku ústředního topení a .....

HRAJE TO ! Sice poměrně slabě, je třeba dobře poslouchat a přimačknout
sluchátka k uchu ale HRAJE !!!!
Jsou tam slyšet minimálně 4 různé rozhlasové stanice najednou a trochu
síťového brumu. Převládá nějaká německy mluvící stanice . Je tam také
pozorovatelný noční "únik"
způsobující změnu hlasitosti všech programů, každého jinak.

A to ještě konec antény leží v trávě - přivázal jsem na to M16 matku a
hodil z okna, aby byla anténa delší :-)"