Aky "moderny" zdroj svetla na von?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Září 23 09:07:02 CEST 2014

>Ten plast dr¾í? S tìmito "outdoor" svítidly mám tu zku¹enost, ¾e plast
>èasem zkøehne a rozsype se na kusy a¾ na prach.

Kupodivu ano. Gumene tesnenie medzi plastovou a kovovou castou je uz ale
patricne nahnite.

>Èím¾ se to vlastnì vyøe¹í,
>dáte tam jiné svítidlo, se sklenìným krytem, kam se vejde jakákoliv ¾árovka.

To je sice riesenie, ale mna existencia tovarensky ruggedized nezakazanych
zdrojov svetla zaujima aj z principu (problemy tohoto typu pochopitelne
musim riesit v sirsej rodine a je dobre mat poruke rychlu odpoved).

> Ta je ale zkorodovaná, ne? Kdy¾ dáte interiérovou úsporku ven, kde se rosí,
> tak holt zrezne.

Indoorove ziarovky mi kupodivu vonku funguju... ;-)

Schvalne, pri najblizsej navsteve globalizatora si dam namahu preskumat
krabicky, ci tam je nejake varovanie ze to je len na indoor.

>Osobnì si outdoorové provedení vyrábím sám.

Dufal som, ze toto za mna spravi nejaky profesional (vyrobca)...

>Podle tìch foto, ode¹lo to korozí nebo vìkem?

Koroziou. Vek je asi 3 roky, prevadzkovane niekolko jednotiek hodin.

> Je nafouklej hlavní elyt, tak bych to tipoval na vìk.

Tazko povedat, ci je to pricina alebo dosledok, a skor asi to druhe.
Naposledy, ked svietila, tak najprv blikala a potom svietila polovicnym
jasom.

Mimochodom, trubica (t.j. zeraviace vlakna) je OK (to je zasadny rozdiel
oproti kompaktnym ziarivkam, ktore mi odisli indoor - este ani jedna
neodisla kvoli elektronike, vsetky bez vynimky odisli na prepalenie
zeraviaceho vlakna (a samozrejme ziadna nevydrzala proklamovanu x-nasobnu
zivotnost oproti ziarovkam)).

>Byla elektronika umístìna tak, ¾e je vytápìna odpadním teplem?
>To je bohu¾el taky velká chyba, lidi montují úsporky paticí nahoru a pak se diví.....

No, ziarovky paticou hore je standardna vec, takze to je tiez dovod nadavat.

> Prumer 50mm - to bude asi tezke dostat dovnitr :-)

:-(((

> Zkusil bych v jednom svitidle neco takoveho : [LED]

Skusit mozem, ale bol by som radsej, ak by to malo explicitnu zaruku na
outdoorove pouzitie.

Dakujem vsetkym za komentare a namety, a privitam dalsie... :-)

wek