[OT]Elektrikářsko topenářský dotaz na cirkulační čerpadlo TUV

Karel M a8dtljb na gmail.com
Pondělí Září 22 10:25:28 CEST 2014

Ahoj, mám dotaz, sehnal jsem si mosazné čerpadlo na cirkulaci TUV, trubky
pro cirkulaci už mám nějaký čas, ale zatím nevyužité. Čerpadlo se zapojí
tak, aby sálo vodu přes teplý vývod bojleru, až skoro ke kohoutkům a pak
zpět čerpalo do vrchní části bojleru. Čerpadlo se bude pouštět časovačem +
nějaká ta logika založená na měření teploty (to ještě vymyslím). Co mi
připadá jako problém je, že když čerpadlo nepojede, já otevřu kohoutek tak
voda může téct cirkulačním okruhem i v opačném směru k baterii a může
roztočit čerpadlo opačným směrem, teď si představte že se v ten moment
spustí motor. Jak se to běžně řeší, vždy se dává zpětná klapka? A má cenu v
případě že se jedná o pitnou vodu dávat před čerpadlo sítko? Díky za radu.
Karel M.