Vadny frekvencni menic v pracce AEG

Dusan Dolezal duffa na email.cz
Středa Září 17 17:42:23 CEST 2014

Zdravim,

nemate nahodou nekdo zkusenost se %subj%? Uz podruhe nam odesel frekvencni
menic v pracce AEG/Electrolux, poprve to bylo nekdy pred rokem, pracka mela
necelych 5 let takze jsme se rozhodli to jeste nechat spravit, servisak
klasicky vymenil dil, udajne jej mel levneji od nejakeho znameho, stalo to
cca 3 tisice. Ted to odeslo znovu, pracka ma necelych 6 let coz je malo i na
dnesni vyrobky (tyhle pracky by udajne mely byt hned po Miele jedny z
nejlepsich a nejakych snad 8 let by mely dat) ale zase dost na to abych do
toho znovu investoval.

Tentokrat to hlasi jiny chybovy kod, predtim to bylo myslim E9F coz je chyba
komunikace mezi moduly, ted se pracka rozbehne, nekolikrat i normalne toci
bubnem, pak se ale program zasekne a diagnostika hlasi E57 coz znamena ze
odber elektroniky motoru prekrocil 15A. Stahnul jsme si servisni manual,
promeril vinuti motoru a kabely, oboje vypada OK takze to ukazuje opet na
frekvencni menic. Koukal jsem na tu desku, neni na ni nic zvlastniho,
usmernovac, 3x polomustek z IGBT + drivery, dale asi nejake rizeni (nejspise
nejaky procesor atd., podle nazvu jsem nic nevygooglil), pak nejake ochrany
a nejake dalsi smeti. Okometricky deska vypada OK, Novy modul stoji 3600 coz
neni malo, navic se mi tak nejak prici vyhodit dalsi desku kdyz uz mi tu
jedna stejna lezi. Nejak mne moc nenapada co zkontrolovat, asi idealni by
bylo kouknout osciloskopem na prubehy napeti na mustkach, ale nejak na to
nemam zazemi, nemam to kde jinde rozkuchat nez v koupelne a osciloskop mam
jen na PC verzi. Jeste si rikam jestli nemuze byt vadny obvod co meri ten
odber, ale to jsem nejak vubec na desce nenasel jak by to tak mohli merit.
Je mozne ze se to meri az na desce elektroniky.

Kupovat novy dil se asi moc nevyplati (navic mne znepokojuje ze to odeslo
znovu po tak kratke dobe) a nejspis by vyslo v souctu levneji koupit novou
pracku, ale strasne mne stve to zbytecne vyhazovat, pracka jinak vypada jak
nova, decka uz jsou odrostlejsi takze zase nejak moc intenzivne se v ni
nepralo.

Neresil jste nekdy nekdo podobny problem?

Dusan Dolezal