RE: Odcházející TL431.

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Středa Září 17 15:37:32 CEST 2014

Pravdepodobne se jedna o vliv "floating" kapacity mezi porty optoclenu. Ta
vam pak dokaze prenest vstupni signal z primaru, primo na TL431. Resenim by
bylo dat paralelne k U8 nejaky maly kondenzator (rekneme radu stovky pF). U
kondenzatoru CK by stalo zato zvazit snizeni kapacity a zvyseni pevnosti.
Pekny den, JM.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Hanek
Sent: Tuesday, September 16, 2014 2:10 PM
To: Konference HW news
Subject: Odcházející TL431.

Dobrý den,
ve zdroji s TNY275PN nám často odchází TL431. Dovolil jsem si malou přílohu.
Po výměně TL431 zdroj funguje a pak už neodchází, ale statistiku nevedeme.

Zajímavé je, že na stejné desce je další zdroj s TOP256Y, kde TL431
neodchází. Jediný rozdíl je v tom, že na pozici R23 je 1k a k němu paralelně
220R+33n.
Může dostat TL431 nějakou proudovou špičku, která jej odpálí?

Teď jsem měl na stole nefunkční tiskárnu Star SP700. Problém byl asi taky v
TL431. Vyměnil jsem najednou TL431+PC817 a zdroj jede. Pak už se mi nechtělo
řešit čím to bylo, ale PC817 jsem vadný v tomto zapojení ještě neviděl.
Nebo jsou ty TL431 nějaký šmejdy?

--
Martin Hanek