Re: Značkové kontra neznačkové komponenty - bylo Vikendovy kviz

Středa Září 17 08:24:01 CEST 2014

Já už nevím, jak to dopadlo. Ono je to jako vždycky především o penězích.
Kabelážníci by si nakoupili stovky metrů toho TV koaxu a když by to pak
nechodilo, prohlásili by, že jsme jim ho schválili, tak nezájem a jestli to
chceme přetahat, zaplatíme nové kabely + práci. Ale když jsme jim to
neposvětili, tak by to šlo za nima. (A ten Allen Bradley kabel bysme stejně
nedodávali, museli by si ho koupit sami.)

Táta se živí montáží satelitů, TV antén atd. a jednou měl takovou zajímavou
závadu, na satelitu mu nechodily některé transpondéry (ty vyšší frekvence).
Dobu se s tím mořil až nakonec vyměnil koax. Začalo to chodit. Ten vadný
pak podrobil pitvě a na části nebyla fólie opletená kolem dokola.

A co takové krimpování konektorů na koax? Ten televizní mohl mít jiný
průměr, už to je problém. Ke každé T odbočce od Allen Bradley jsou v balení
dva BNC konektory. Jsou určené na ten jejich koax. Pochybuju, že by si
kabelážníci nakoupili i svoje konektory, aby odpovídaly průměru toho TV
koaxu. A ještě si představte nakrimpování na stínění, kde tvoří opletení
husté drátky a na stínění, kde tvoří opletení především AL fólie. Nebe a
dudy.

P.K.