GSM modem/brana

Razak.N na seznam.cz Razak.N na seznam.cz
Úterý Září 16 14:31:34 CEST 2014

V mem vlaknu o Alarmu padla zminka o GSM brane/modemu.
Zde je pokus o vlastni reseni, ktere zohlednuje vse co mi chybelo u ruznych
cinskych udelatek.
- kompaktni design s moznosti "prisroubovat"
- signaly vyvedeny na jedne konektor
- slusna ucinnost zdroje
- RI
- push-push SIM slot

Zatim to neni uplne dotazene, rikejme tomu alfa verze po cca cca 4 hodinach
prace.
Treba by nekdo z konference takovou vec uzil nebo prispel napadem co udelat
jinak/lepe.

Velikost DPS 50mm x 50mm , orientační cena Bomu <600Kc, samotný SIM900 cca
300Kc
http://i.imgur.com/5ori65l.png
http://i.imgur.com/pHYahbq.png

Popis

Zdroj
GSM komunikacni zarizeni maji dve vlastnosti,jsou zpravidla delana pro
napajeni z baterie (3,7V) a i pres pomerne malou spotrebu vykazuji znacne
spicky pri odberu (az 2A).
Konkretne SIM900 vyzaduje
- napajeni 3,2-4.8V
- v rezimu spanku odebira cca 1mA
- v idle 22mA
- pri prenosu dat podle modu 75-250mA s tim ze pri vysilani se v odberu
objevuji cca 600us spicky 2A a to kazde cca 4ms

Zdroj tedy musi byt dostatecne tvrdy, aby ustal odber 2A a dostatecne
ucinny, aby v idle nebo sleep neprozral chalupu
Me reseni vychazi z pouziti Constant On-time Step-Down menice LM25011
-Vin 6-25V menic sam umi 6-45V , omezeni je dano odlnocti keramickych C na
vstupu 25V.
- Spinaci f>300kHz
Predpokladana ucinnost
- ucinnost Vin 12V Iout     2A cca 84%
- ucinnost Vin 12V Iout  200mA cca 86%
- ucinnost Vin 12V Iout   22mA cca 61%
- ucinnost Vin 12V Iout    1mA cca  8%

Kvuli tragicke ucinnosti v sleep modu jsem vyvedl signal umoznujici zdroj
vypnout a cely modem odstavit, bohuzel pri zapnuti to cele bude bootovat a
registrovat se.
Reseni by mohlo byt pouziti nejakeho driveru, ktery umi vynechavat pulsy a
snizavat spinaci ztraty, napada me TPS54240, ale asi by to nebylo o mnoho
lepsi.

Komunikacni rozhrani.
SIM900 pracuje interne s napajecim napetim 2.8V a vstupy maji oficialni
odolnost 3V, cinanin na to dlabou a v 3.3V logice tuto pripojuji primo.
Nechtel jsem byt dobytek + zajistit moznost pouziti s 5V logikou a tak je
rozhrani oddeleno TXB0106, 6x obousmerny Level translator.
Na konektor je vyveden
- USART pro komunikaci s SIM900,
- DTR, kterym lze hardwarove modem uspat
- RI signal kterym SIM900 rika, ze prisla SMS, hovor nebo doslo k URC
- Reset, lze pres nej provest hw reset modemu pokud neodpovida
- PowerDown , lze jim vypnout spinany zdroj a cely modem odstavit
- GPIO2,3 volne pouzitelne I/O  z SIM900

Mikrofon, Repro
SIM900 ma vyvedny tyto vstupy,mohlo vy se to hodit pro pokecani se zlodeji,
online odposlechu atd.
Mic vstup je defakto v doporucenem zapojeni.
Skp jsem posilil a oddelil 2.65W mono zesilovacem pracujcim v tride D s tim,
ze zesileni je nastaveno na +6bB, lze zmeni zmenou odporu.
Zesilovac ma Shutdown, kterym lze zesilovac odstavi (spotreba v radu nA),
vystup je ovladan jednim z vystupu SIM900 a tak lze zesilovac vypnout/
zapnout pomoci AT prikazu.

vystup na 50 ohm GSN antenu , SMA konektor.
Slot na SIM zasouvaci push-push verze
Net+ Stat LED - indikuje zda je SIM900 zapnut, registrovan v siti , probiha
GPRS prenos
vse v doporucenem zapojeni

Hmotove usporadani viz obr. ale jak rikam neni to zcela dodelane

Nevim zda je zde zvykam zverejnovat vlastni vyplody, ale snad se najde nekdo
koho to zajina, pripoji se radou, ci poznamkou.
Pripadne nekdo projevi zajem pripojit k objednavce soucastek/DPS, ono je
postovne na jeden i 5 SIM900 stejne, o DPS nemluve.

Razak