Ochrana triaku

Úterý Září 16 08:08:59 CEST 2014

Danajské dary je nejlepší vracet tomu dobrákovi, co vám ten krám dal.
Zvlášť jestli to bylo nové (asi jo), takže je to v záruce. Tyhlety pověry,
že "tohleto se nemůže vrátit, byl to dárek" způsobují jenom hádky v rodině
(obdarovaného) nebo žerou čas (obdarovaného něbo někoho z rodiny, kdo ten
krám bude několik hodin marně opravovat, než to vyhodí z okna).

Inspiroval bych se u nějakých zapojení triakových regulátorů, tady je mj. i
tlumivka:

http://www.electroschematics.com/444/motor-speed-regulator-with-triac/

Tady je varistor:

http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007042401

Tady jenom R+C http://imagizer.imageshack.us/a/img26/4127/zapojeni.jpg

Pokud to tedy způsobují ty špičky od motoru a není to něčím jiným. Není
špatná některá dioda v můstku? Nebo motor? Kolik bere proudu?

Když selžou všechny pokusy, nezbude než postavit úplně nový regulátor. Až
shoří i ten, vyhodit to celé.

P.K.