OT - Novinky zari 2014 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Září 15 19:47:53 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 15.9.2014 od Tom Meinlschmidt:

> jasne, holt nejaky vakuovy udelator, to je fuk. spis me zajimaly
> primo konkretni materialy, nejaky oznaceni, a kde popr. to kupujes..
> nejake navody jsem nasel na netu, ale zel bez osobni zkusenosti je
> to dost naprd.

Jasně, chápu. Já používám i kvalitní materiály nakoupené v USA, ty ti
doporučovat ani nebudu, protože bys je nesehnal, oni přímo do ČR
nedodávají a také jsem tam toho musel koupit fakt za docela velký
balík, aby se se mnou vůbec bavili. Ale současně používám i materiály
běžně dostupné v ČR, ty doporučím bez problémů.

Společnost Elchemco všichni dobře znáte:

http://www.elchemco.cz/

A v Mostě sídlí tahle firma:

http://www.axson.cz/

Beru od obou společností. Je třeba samozřejmě mít nějakou tu
zkušenost, abys neobjednal něco, co nebude vhodné. Oni i poradí, ale
už se mi třeba stalo, že Elchemco dodalo jiné tvrdidlo, než jsem
chtěl.

Když mi napíšeš, co chceš konkrétně odlévat, můžu ti poradit. Silikon
se volí podle toho, jestli máš, nebo nemáš vakuum, jestli potřebuješ
formu, aby dlouho vydržela, nebo naopak chceš třeba odlévat průhledné
materiály, pak jestli chceš neprůhlednou formu, nebo potřebuješ
průhlednou (například pro různé druhy výroby forem - jsou různé
techniky).

No a materiály se liší samozřejmě vším možným. Zase, pokud nemáš
vakuum, dá se vybrat plast, který má viskozitu takovou, že nemusíš
vakuovat. Ale jsou to ty levnější plasty. Když chceš třeba plast
podobný ABS (třeba i UL94-V0), tak si hodně připlatíš a navíc se blbě
zpracovává (krátká doba zpracovatelnosti, nutné temperování formy i
potom vlastního odlitku).

Však se ptej, troufám si říct, že mám dost zkušeností.

Tohle všichni přece znáte:

https://plus.google.com/photos/102010967522963409565/albums/5379161916939286465

A tam jsem toho hodně odléval.

Petr Zahradník, počítačový expert