OT - Novinky zari 2014 - Zahradnik se bavi

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pondělí Září 15 18:08:06 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 15.9.2014 od Tom Meinlschmidt:

> a me zrovna zaujala ta informace o odlitcich - a docela rad bych se
> dozvedel vic, jaky material na formu,

Forma je silikonová.

> jaky na odlitek,

Tohle je nějaký otěruvzorný polyuretan. Tento jsem použil poprvé, tak
ještě nemám zkušenost, jestli je fakt dost otěruvzorný. Časem budu
vědět. S ostatními epoxidy a polyuretany (od tvrdých až po měkké) mám
zkušenosti.

> zda to bylo ve vakuove vyveve kvuli bublinkam atd :)

No tak do vakuové vývěvy se nic nestrká, vývěva jen vzduch saje :-)

Ve vakuu byl silikon pro formu, zatímco polyuretan nebyl, protože
tenhle má krátkou dobu zpracovatelnosti a nestíhal jsem to. Také proto
jsou na těch plastech vidět sem tam malinké bublinky.

V tomhle případě mi to nevadí, proto jsem to neřešil. Do budoucna
plánuji postavit takový speciální udělátor, který mám v hlavě už delší
dobu, ale ještě jsem neměl čas. Pak zvládnu i materiály s krátkou
dobou zpracovatelnosti. Pak ho budu jistě prezentovat na webu.

Jinak běžně samozřejmě vakuuji i ty epoxidy a polyuretany, ale musejí
začít tuhnout v nějaké rozumné době, ne už za 5 minut :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem