Vikendovy kviz

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Září 14 14:12:15 CEST 2014

Ahoj,
Balua to zaujima, ale teraz som rad ze zijem. Ako spominal Pavel
rozbiehame breberky v kolotoci a nejak nestiham.
PFN sa u nas pouzivaju pomerne hojne. V napajacich zdrojoch pre
klystrony (vystupny pulz typicky 150kV, 800-1000A, stovky ns).
U vsetkych kicker magnetov su taktiez PFN, tam sa pohybujeme typicky na
50kV, 30kA, desiatky us. V tomto pripade je poziadavka na zvlnenie pocas
celej dlzky pulzu <1% co je pomerne narocne dosiahnut.
V mikrosekundovej oblasti je uz trochu neprakticke pouzivat vedenia, aj
ked sa robia super pomale kable, prave na tieto ucely.
b.

On 14/09/2014 13:04, Pavel Troller wrote:
> Zdravím,
>    taky jsem zvědav na bod 1) :-).
>    Ale nevím, zda se Balú brzy ozve, mám obavu, že běhá s lupou v ringu SPS
> kolem dokola a pozoruje protony, jak se mu rozbíhají na všechny strany (ale
> hlavně transverzálně) a nechtějí se nechat zadampovat :-) :-).
>    Ale pokud by se opravdu hodlal brzy ozvat, mám na něj doplňující otázku,
> zda se v CERNu používají také PFN a jak taková slušná PFN třeba pro něco
> v LHC vypadá :-).
>    Pavel

>>> 2. je zatížen správnou impedancí?