Vikendovy kviz

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Září 14 08:17:01 CEST 2014

Zdravím,
  hmm, to je nějaká zapeklitá PFN...
  Je v tom tak trochu vidět Blumlein, ale nemohu se pořád rozhodnout, zda
se to bude chovat jako paralelně nebo sériově zapojené, protože od každého
je tam kus...
  A taky u Blumleina je zátěž v sérii s vedením, tady je víceméně paralelně..
  No, tak já si tipnu :-).
  1) Pokud není zatížen výstup, nedojde ke spotřebování části energie pulsu
a tedy se celý odrazí tak nějak "na všechny strany". Nejsem si jist, co se
pak přihodí, ale řekl bych, že to víceméně nebude dělat nic moc zajímavého
(sorry za velice nevědeckou odpověď :-) ), akumulovaná energie se někde vybít
musí, ale asi to bude jen v odporech kabelů a spínače, případně se někde něco
prosekne :-).
  2) Zde se "správná" část energie pohltí (u "pravého" Blumleina by to měla
být přesně polovina, takže Zl=2*Z0) a dál se tedy půlka odrazí a půlka projde,
takže vznikne puls o napětí blízkém napájecímu napětí, který trvá tak dlouho,
než vlna dojde na konec kabelů a vrátí se zpátky, tj. v našem případě 20 ns.
Pak dle teorie zanikne. Ovšem zde to máme jaksi 4x... Tipuji, že napětí se
sečtou, že to bude trošku fungovat jako Delonův násobič, takže bychom tu měli
mít:
  - prvních 10 ns od rozepnutí nic
  - dalších 20 ns od rozepnutí 80 kV
  - pak nic (tipuji nějaké záporné překmity či tak podobně).
  3) No, to je taky otázka... Pro skutečného Blumleina by to bylo 2x50 = 100
Ohm. Tohle... no tak když už jsem napsal, že napětí se znásobí 4x, musí to
být logicky měkčí, tak impedanci taky znásobíme 4x... 2*50*4=400 Ohm ?
  Zdraví Pavel

P.S. Pro alespoň určitou nápovědu jsem čerpal zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse_forming_network