OT - Raspberry Pi a WLAN

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Září 13 13:32:19 CEST 2014

Ahoj,

zápasím tady s Raspberry Pi a všichni víte, že linuxu nerozumím. Tak
vás prosím o radu...

Mám k Raspberry připojený WiPi dongle na USB pro připojení na WiFi.
Mám nastavenu konfiguraci WLAN (SSID, heslo apod.) a on se připojit
umí. Ale chová se to tak, že když Raspberry zapnu, ten dongle se
rozsvítí, občas blikne, nicméně z nějakého důvodu nefunguje. Nejde na
něj PING, prostě se nepřipojí do sítě.

Jakmile vezmu normální ethernet kabel a připojím ho do Raspberry, tak
se napojí na běžnou síť a současně se připojí i na WiFi. Hned zase
můžu síťový kabel odpojit a dál už vše funguje přes WiFi.

V /etc/network/interfaces mám toto nastavení:

auto wlan0
iface lo inet loopback
iface eth0 inet dhcp
allow-hotplug wlan0
iface wlan0 inet dhcp
wpa-conf /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf
iface default inet dhcp

Nakopne mě někdo, proč to chce tu "inicializaci" připojením ethernetu?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem