OT: Heslo na Seznam.cz

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Září 12 14:20:30 CEST 2014

Dne 12.9.2014 13:44, Cihak na dkv.cd.cz napsal(a):
> Přesně.
>
> Uvědomte si co se stalo. Seznam Saše zablokoval účet a oznámil jí že v rámci bla bla bla zlepšení služeb jim má sdělit telefonní číslo aby si mohla změnit heslo. Teprve když kverulovala vyrukovali se strategií č. 2 - tj. že spamuje.

Vzhledem k tomu, že se o spamu mluví hned v prvním mailu a v první věte od
seznamu, považuji spamování za pravděpodobné. Heslo mohlo být slovníkové nebo
univerzální pro více služeb, což třeba občas používám já, že mám na
nepodstatných službách stejné heslo - a pak stačí zneužít data u kterékoliv
služby a zkusit přihlášení jinde.

> Kdyby skutečně spamovala (nebo někdo za ni) probíhalo by to jinak. Seznam by jí zablokoval účet a oznámil by jí že spamuje. Ať si to dá dopořádku a pak ať si (přes telefon ?) účet odblokuje.

Nikoliv, z marketingových důvodů se to takto nedělá. Uživatel snáší obvinění
špatně, takže "to vyřešíme za něj" a nabídneme mu "zlepšení bezpečnosti".

> Já netvrdím, že se nemůže stát že Sašin účet někdo naboural. Jen ve světle toho jak to probíhalo se mi to jeví nepravděpodobné - lépe řečeno že to zablokování účtu bylo způsobeno spamováním.
>
> Jo a ještě jsem zapomněl na jednu důležitou otázku. Jsou tu i další uživatelé Seznamu kteří jsou ve stejné situaci jako Saša ? Pokud se tento problém týká jen Saši, tak bych možnost toho spamování tak vehementně nezavrhoval. Jen bych kroutil hlavou nad způsobem jakým ji Seznam informoval.

Tohle je podstatné. Je nás tu asi 500. Kdyby se to stalo více lidem, už by se
někdo ozval, toto opravdu vypadá na problém jediného uživatele, který se seznam
snaží vyřešit pro něj nejjednodušším způsobem.

Standa