Re: Převod úrovní - problém ....

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pátek Září 12 10:58:25 CEST 2014

Dobry den p.Janovsky,

som rad, ze moje poznamky ste si precital a trochu nad nimi pouvazoval. A
kedze ste trochu nadskrtol aj to, co za aplikaciu chcete robit, tak Vam
skusim v skratke napisat ako by som to riesil ja.

Takze som to pochopil asi takto. Mate snimac, k nemu chcete dat maly mcu,
pripojene to mate x-metrovym kablom a mate tam modem. Snimac a mcu su na
3.3V a modem na 1.8V, takze v "slusnom" rieseni treba urcite prevodnik
urovni.
Na prenos dat po tej linke by som zvolil 3.3V a to z toho dovodu, ze
potrebujete isty pomer medzi uzitocnym signalom a rusenim z okolia a na
3,3V sa robia urcite transily v sot23. Dalsi problem na ktory si treba dat
pozor je vztah medzi dlzkou spojovacieho kablu a nabeznymi/dobeznymi
hranami pouzitej logiky. Takze v skratke treba prisposobit vstupnu /
vystupnu impedanciu hradiel a impedanciu kabla. Najj ednoduchsie sa to
riesi seriovymi odpormi. Este by som poznamenal, ze hrany pouzitej logiky
by nemali byt moc rychle. Takze take jednoduche riesenie v pripade SPI
zbernice, by boli dve hradla hc14 na vstupe, seriovy odpor, transily. To
iste mozete pouzit aj pre vystupy. Na strane modemu, by som pouzil hotove
prevodniky, alebo ked chcete moc experimentovat tak opat hc14, na
vytvarovanie signalu a na vstup by som dal nejaky spinaci npn tranzistor
plus nejaky odpor, transil, kondenzator. Konkretne hodnoty si treba odladit
s kablom. Ladenie hodnot suciastok je podla mna aj Vas terajsi problem,
ktoremu sa moc nevyhnete, pokial budete trvat na prevodniku ala nxp.

Myslim si, ze dalsi parameter pri vybere FETu je rychlost ochranej diody vo
FETe a jej spravny pracovny bod. To by ste mal tiez odlaborovat. Ale kedze
FETov s nizkym tresholdom moc na vyber nie je, tak budete v takom
zacarovanom kruhu... :)

Verim, ze k tomuto mojmu rieseniu, ktore nie je asi najminimalistickejsie,
sa vznesie kopa pripomienok a predpokladam, ze wek a gatillo si na niecom
zgustnu... :) Ale aj tak dufam, ze som napisal aspon cosi prinosneho aj pre
ostatnych.

A.