Nekvalitni tisk na jehlickove tiskarne pod Win7 ?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Středa Září 10 17:02:17 CEST 2014

> Nemyslím si, že grafický režim je týrání.
>
> Při tisku v textovém režimu musí tiskárna projet každý řádek 2x, a ne
> moc rychle,
> aby těch 9 jehliček vytisklo čitelná písmenka.
>
> A v grafickém režimu taky.

Tyhle tiskárny jsou především stavěné na tisk faktur a podobných věcí na
traktorový papír. Mají dokonce 2*9 jehliček a optimalizaci pohybu hlavy.
Pokud ta tiskárna má v pořádku hlavu a její servosystém a rozumnou
barvicí pásku, tak tiskne v "písmenkovém" režimu rozhodně čitelně (až na
Ě, É či podobná oháčkočárkovaná velká písmena). V HS Draftu mají IMHO
1000 znaků za vteřinu a v normálním cca 800. V NLQ to málokdo používal,
tam jde výkon na 160 znaků za vteřinu stejně jako jde dolů v grafice. V
grafice, to navíc defaultně jede jednosměrně, protože dosáhnout soutisku
jak ve vodorovném, tak svislém směru je problém. Není to prostě
jehličková tiskárna stavěná na grafiku (některé 24jehličkovky uměly
grafiku velmi slušně a někdy i v barvě) ale je to od přírody
rychlotiskárna. A i v NLQ (tj. v "jemnějším") rastru jsou ty fonty
optimalizovány na hlavu a její dynamiku. V grafice, kdy se nebude brát
ohled na to jak to vyjde na jehličky, to může dopadnout žalostně. Stejně
tak, když se do LCD monitoru začne posílat obraz v nepravém rozlišení. O
těch tiskárnách přeci jen něco vím, balík Epsonek, Starek, Seikosh,...
má upravovaný FW a fonty ode mne. Možná i ta co máš na stole.

Radek (benedikt2hw.cz)