RE: Převod úrovní - problém ....

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Září 9 16:37:43 CEST 2014

A osciloskop ukazuje dobre?
Mam owon usb a ten obcas dokaze
zobrazit divy. Pomaha restart sw

Inak ked som naposledy pouzil prevodnik urovni (nejaky od NXP)
tak tiez som tam mal 10k odpory tak som dal 1k (spravne podla datasheetu ☺ )
a urovne sa vyrazne zlepsili

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ondřej Janovský
Sent: Tuesday, September 09, 2014 4:10 PM
To: HW-news
Subject: Převod úrovní - problém ....

Zdravím,

zapojil jsem si tranzistor BS170 jako převodník úrovní z 1.8V na 3V podle http://uart.cz/253/konverze-mezi-5v-a-3v-logikou/ .
Pokud měřím jen voltmetrem, pak opravdu úroveň z 1.8V strany se překopíruje na 3V stranu. Ale ve chvíli, kdy na to kouknu osciloskopem, pak se dějou věci. Najednou je max. hodnota na 3V jen 1,4V a ještě posunuta výš o 400mV.
Měřeno na 100kHz signálu hodin.

Přijde mi, že pokud připojím sondy osciloskopu, vše se mrví. Na vstupu osciloskopu mám 1MOhm/13pF a sondu mám přepnutu na 10x.

Vše je zapojeno na nepájivém kont. poli,

Zapojení podle http://uart.cz/253/konverze-mezi-5v-a-3v-logikou/

Nakopněte mne prosím správným směrem :)

Ondřej Janovský
Alarex-Group s.r.o.