zase problem se spinanym zdrojem

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Září 9 00:48:06 CEST 2014

Dobrý den,

nevím, jestli to byly moje rady, tu počáteční z tehdejšího mailu
kopíruju úplně dole.

Zvýšením indukčnosti (proč? - menší vzduchová mezera? více závitů?) jste
možná způsobili to, že doba potřebná pro nárůst proudu na primáru na
potřebnou hodnotu je delší a zřejmě se dostáváte se střídou opět (nebo
ještě více) přes 50%. No a možná nestačí popsané a uskutečněné zvýšení
impedance na current sense vstupu a zdroj začne opět pracovat
subharmonicky, resp. nepravidelně...

Z oscilogramu vůbec není jasné, co je co, ale pokud ten světle modrý
průběh je úbytek na snímacím odporu proudu, pak je jasné, že střída (zde
myšlen součet délek pulsů obou polovin k délce periody) je daleko přes
50%. Dokonce se blíží 100% a zdroj jede úplně nadoraz...

Pro snížení střídy bych zkusil výrazně snížit pracovní frekvenci, mohlo
by to mít pozitivní vliv na to omezení subharmonického, resp.
nepravidelného chodu. Zkuste si ev. simulaci na
http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/smps_e.html .

Pokud má napětí ve větvi nezahrnuté do zpětné vazby mít co nejlepší
stabilitu, tak je třeba co nejtěsnější vazba mezi sekundáry. Další
možností je regulovat celý zdroj součtem z více výstupních hladin (a
poměrem odporů v sumátoru určit poměr vlivů), ale pak se samozřejmě může
stát, že se nestabilita přenese na jinou hladinu.

Vodič pro vinutí: skinefekt nemůžete počítat pro pracovní frekvenci -
uvědomte si, že signál rozhodně není sinusový, ale pěkně obdélníkový
apod., tudíž má moře harmonických a ty se taky musí přenést...

Stará dobrá praxe motat trafa VF lankem (nebo jeho obdobou) se nemůže
změnit, pokud se nezmění fyzikální zákony. No a ty jsou pořád stejné od
doby, co je pán Bůh vymyslel...

--
Jirka