indukcny ohrev - material

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 4 22:57:23 CEST 2014

> U nemagnetickych materialov logicky prevladaju virive prudy, u
> magnetickych je to kombinacia. Dielektricke straty su takmer vzdy
> zanedbatelne. Vzdy je dolezita vodivost. To co spominal Wek - keramiku,
> ktora sa v mikrovlnke ohrieva je frekvencne uplne mimo aplikacii
> indukcneho ohrevu.

No, lenze ja si nemyslim, ze ta salka sa mi ohrieva dielektrickymi stratami
- ta studensia mozno, ale ta tepla podla mna vodivostou sposobenou
primesami.

Jasne, zrejme aj dielektricke straty sa primesami mozu menit, ale aj tak
som presvedceny o tom, ze v tomto pripade prevladaju ohmicke straty (v
pripade keramiky, akokolvek zlej, ). No a to by mohlo pomerne dobre
"fungovat" aj na nizsich frekvenciach. Chcelo by to experiment, ale nemam
doma ziadny poriadny generator okrem tej mikrovlnky... :-) Ale v pripade
zaujmu mozem slubit, ze ak sa rozbije niekolko salok z tejto "serie", tak
poodkladam do separatnych obalov zvysky z nich pre tych, co by chceli
experimentovat ;-)

Inak aj na to sklo by som si daval pozor, je to vlastne rovnaky pripad.
Nasiel som niekde tabulku dielektrik a tam bol uvedeny tg delta
borosilikatoveho skla (pyrex) o vyse rad vacsi ako tg delta cisteho
kremena, a to sodno-draselne sklo (o ktorom nepochybujem ze tie Na+ K+
iony v nom volne behaju) tam nebolo ani spomenute...

Este stale nechapem, preco by nemal dost dobre fungovat povodny drziak z
PTFE...

wek