indukcny ohrev - material

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Září 4 22:13:00 CEST 2014

Nie, nie je to ani porcelan ani klasicka hrnciarska hlina, oba druhy su na
pohlad rovnake, nepriesvitne, relativne hrube, jednofarebne glazovane a z
takeho toho "spinaveho porcelanu" (na vonkajsom dne je neglazovany
kruzok). Ako som pisal, obe su navonok identicke; kupovane u globalizatora
v dvoch varkach v rozmedzi niekolkych tyzdnov. Pri blizsom skumani je ten
material na niektorych o nieco tmavsi; tie sa hreju vyrazne menej (na tych
"svetlejsich" sa clovek popali, ked o tom nevie).

Ale toto je uplne zbytocne skumat - tie straty su zrejme sposobene
primesami; a pokojne to IMO moze byt aj vplyv zlozenia glazury - co znova
nie je nic ine ako sklo s primesami. Z elektrickeho hladiska keramika nie
je dobre definovany material; porcelan je samozrejme nieco ine, aj ked aj
tam urcite zohravaju rolu primesi, ci uz prirodzene alebo pridavane.

----

Ale aby som sa vratil k povodnemu problemu - nestalo by za to vyskumat,
preco vlastne nefunguje povodny drziak z PTFE, co je material s velmi
malymi dielektrickymi stratami? Moze byt jadrom problemu jeho ohrev
vedenim ci ziarenim od ohrievaneho telesa, ak sa ohrieva len na 180 st.C?

wek