OT - Ceska posta oznacovani zasilek placenych bezhotovostne

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Září 4 15:34:13 CEST 2014

Nějak se poškodilo kódování češtiny, tak posílám znovu, snad se to
ukáže správně:

Radku, už jsem to nastudoval, tohle upravuje zákon č. 212/2013 Sb. z
30.6.2013, a to konkrétně přesně takto:

3. V § 34 se doplňuje odstavec 10, který zní:
„(10) Provozovatel je povinen poštovní zásilku, která byla u něj
podána, označit tak, aby z označení bylo jednoznačně zřejmé, u kterého
provozovatele byla poštovní zásilka podána.“.

Takže zákonem je stanoveno, že musí být ze zásilky zřejmé, že to bylo
posláno Českou poštou. Nicméně soudruzi v České poště si stanovili, že
to bude tak, že v pravém horním rohu bude 5 mm od horního a pravého
okraje rámeček 73x15 mm a v něm zleva logo České pošty široké 12 mm,
pak třípísmenné označení služby a potom číslo smlouvy. Písmo
bezpatkové velikost 11 bodů, barva černá nebo modrá pantone 280C.

Zrovna jsem se dotazoval, jestli budu moci použít stávající štítky pro
doporučené zásilky, které mi teď lezou z mého software na tiskárně
štítků, kde je logo České pošty vlevo a štítek je na stojato. Dostal
jsem odpověď, že ne, že to musí být přesně tak, jak je popsaný vzor,
tedy logo vpravo v tom rámečku.

Takže jednoznačně - žádný zákon, ten za to nemůže, zákonu by se
vyhovělo i tím, že by tam bylo třeba rukou napsáno "Česká pošta". Ale
pouze a jen buzerace ze strany České pošty. Nejde jim o to, aby vše
bylo podle zákona, jde jim o to, aby naštvali své podavatele, místo
aby si jich vážili. Což se jim podařilo, jsem nasranej, už jsem to
začal řešit s vedením. Fakt nesnáším, když musím kvůli někomu, komu
platím hromady peněz, ještě dělat úplně zbytečnou práci.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem