znizenie hlasitosti audiosystemu

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Září 4 10:03:50 CEST 2014

Jo, ve chvíli kdy jsem to psal jsem neměl informaci že jde o Yamahu. V tom případě by mě nenapadlo podezřívat je z toho, že tam dali lineární potenciometr.

Stejně tak souhlasím že u kvalitního zesilovače patrně nepozná ten přídavek šumu - u Yamahy to lze předpokládat. Nedávno jsem si pořídil AV receiver Yamaha. A úplně ulítávám z toho, že když hlasitost vytočím na maximum a nepustím tam žádný signál tak je TICHO ! To jsem u žádného jiného zesilovače předtím nezažil. Nicméně ten můj receiver lze regulovat od naprostého ticha zcela příjemně a plynule.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Robert Baranka
Subject: Re: znizenie hlasitosti audiosystemu

Dňa 4. 9. 2014 7:38 Cihak na dkv.cd.cz  wrote / napísal(a):
> Na zlacených konektorech není nic špatného. Úsměvné je když někdo řeší
> jestli to má být 17 nebo 24 karátů zlato a tvrdí že to pozná v reprodukci. Takových blábolů mezi puristy najdete spoustu a o tom byla ta moje první poznámka.
karaty ste neuviedli :-)

> To není pravda. 20dB na vstupu pozná, s tím si buďte jistý. A umožní
> mu to to, co chtěl - tedy pohodlnou regulaci hlasitosti při nízkých hlasitostech. O tom celá tato debata byla.
tu som sa nepresne vyjadril ja :-) myslel som, ze nespozna NEGATIVNY
vplyv, teda zvyseny sum a pod.

> Opět nemáte pravdu. Já mu poradil jako nejlepší řešení vložit odpor
> před regulátor glasitosti. Otázka zní zda se k němu dostane a zda takovou úpravu umí udělat. Na druhou stranu je to nevratná úprava zatímco ten útlum v kabelu lze kdykoliv odstranit. Je na něm aby se rozhodl které z předkládaných řešení je pro něj použitelné.
dovolim si nesuhlasit, ale aj to je jedno z rieseni

> Ještě mě napadla jedna věc. Nevím, co je to za zesilovač. Ale podle
> popisu problému to vypadá že je pro regulaci hlasitosti použit lineární potenciometr. Pokud je to něco doma dělaného umím si představit že při konstrukci došlo k této chybě, nebo autor v době vzniku neměl k dispozici logaritmický potenciometr. V tom případě je správné řešení nahradit ten potenciometr logaritmickým typem a bude po problému.
nepredpokladam, ze by Yamaha pouzila linearny potenciometer, skor
pouzila standartny logaritmicky (ale mozem sa mylit), a tie maju
maximalny utlm okolo 50-60dB a ako pise pytajuci sa, ani ich subeh
nebyva pri tomto utlme excelentny :-)
pri beznej citlivosti zosilnovacov ~200mV (pripadne aj menej) pre plne
vybudenie a vystupnych urovniach zariadeni ~2V sa pri tichom posluchu
vyuziva prave oblast blizka maximalnemu utlmu, a ak ma nahodou sustavy s
vyssou citlivostou je tento problem este vyraznejsi