Notebook Asus X200MA a nabijeni v aute

Středa Září 3 08:54:57 CEST 2014

S nabíjením notebooků se to má tak: některé notebooky mají jenom jednoduchý
konektor, kde je + a - a to je všechno. Takové půjdou nabíjet prakticky
jakýmkoliv zdrojem, který dává správné napětí (nejčastěji okolo 19V) a dodá
potřebný výkon.

A pak jsou notebooky, které mají kromě + a - ještě jeden kontakt v
konektoru (typicky HP a Dell, mají dokonce stejný konektor, což ale
neznamená, že jsou jejich zdroje vzájemně kompatibilní), po kterém běží
nějaká komunikace nebo je tam nějaký identifikační odpor. Tady může být
problém, pokud ten univerzální napájecí zdroj tu komunikaci nedodá. Může se
stát, že notebook sice na zdroj poběží, ale nebude při tom dobíjet baterii
(tak to bylo, když se na HP zdroj připojil notebook Dell, pokud se dobře
pamatuju). Nebo se může stát, že notebook na zdroj nepoběží vůbec.

Nejlépe se domluvit s prodejcem, jestli ten uni-adaptér můžete vyzkoušet,
případně využít 14-denní lhůtu pro vrácení zboží z e-shopu.

P.K.