elektro stavebnice

Pondělí Září 1 16:56:53 CEST 2014

> Pri vsi ucte mi z pedagogickeho hlediska pripada jako blbost uz pouziti
> SMD soucastek - jeden "puntik" 0805 je kondenzator a uplne stejne
> vypadajici "puntik" 0805 je odpor - proc ? pta se dite - protoze proto -
> je to tam napsane ...

Proč je to blbost? A co stavebnice, kde by byly součástky jenom namalované?
Pokud by chtěl někdo něco vidět, musel to otočit vzhůru nohama. Nebo by
byly uzavřené úplně v krabičce.

Váleček nebo soudeček, nožičky tady nebo támhle - všecky součástky vypadají
podobně i v provedení s drátovými vývody. Odpor, tlumivka (
http://www.gme.cz/tlumivka-fastron-tl-18uh-m-p611-118 ), kondenzátor,
dioda...

Pro názornost by ty součástky musely být větší, tlumivka namotaný drát,
kondenzátor z desek (ale s hodně malou kapacitou), odpor opět namotaný drát
a dioda? Nějaká, aby byl vidět PN přechod. Když se rozkuchal tranzistor
KC508, byla tam destička do které byly zapíchnuté ze stran dva hroty.

P.K.