elektro stavebnice

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Září 1 14:27:15 CEST 2014

tak dnes mi dosla dlho ocakavana obalka. Rad by som sa podelil s prvym
dojmom.

v obalke bolo presne toto
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/electra/photo1.JPG

po otvoreni krabice sa stalo presne to co som ocakaval - nebol tam
ziaden navod
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/electra/photo2.JPG

Na krabici je linka na hamshop.cz, otvoril som si a o stavebnici electra
ani zmienka. Teda na titulnej stranke nic, do vyhladavania som zadal
electra a nic. Pozrel som sa este pod linku moduly a stavebnice, ale
nenasiel nic. Na dostickach je este jedna adresa rybkalabs.cz, po
otvoreni v browseri ma to presmerovalo na hamshop. Fajn, takze nie je
navod, ale mame 25 rokov praxe, takze si skusime nieco postavit :-)

Skusil som jednoduchy astabilny blikac
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/electra/photo3.JPG

Jednotlive moduly su nahodne nasypane v krabici, takze ked clovek chce
nejaku konkretnu kocku musi vsetko vybrat a porozkladat na stole. Mozno
by stalo za uvahu pouzit masku roznej farby na odlisenie roznych skupin
prvkov (prepojky/rezistory/kondenzatory/aktivnem a pod.).

Bol som velmi zvedavy na robustnost kociek a lahkost zapajania. Na jar
sme sa bavili o tom ze by bola vhodna nejaka podlozka, na ktorej by to
cele drzalo. Autori pisali ze nie je potrebna, lebo vsetko do seba
zapada, testovane na detoch, vsetci spokojni, a ze by to predrazilo celu
stavebnicu.

Kedze su jumpery zapajkovane nakrivo a kazdy inak, vysledny produkt
vyzera tak ako na obrazku. Niektore kocky som musel narovnavat, lebo sa
tam jumper nedal zapojit. Kocky su pomerne male takze zapajanie s
dospelymi prstami je velmi otravne a bolestive, ale detom to mozno nevadi.
Kedze chybal navod nevedel som ci treba k tranzistoru/led diode zapajat
seriove rezistory. Na doske sice nieco je, ale hodnotu neviem volnym
okom precitat. Ak by boli napajacie listy o 3mm dlhsie pekne by licovali
s pripojenymi modulmi. Takto to vyzera desne.

Pokial budem citovat "Mela by snad byt do budoucna konkurence ruznych
voltiku a podobnych ne moc pouzitelnych stavebnic, ktere nam deti hlavne
po vanocich nosi do krouzku." myslim ze stavebnica je pre dieta uplne
rovnako nepouzitelna. Myslim si ze strati motivaciu uz po zapojeni
prvych par kociek a stavebnicu odlozi.

Moj celkovy dojem zo stavebnice je velmi zmiesany, ak by sa ma niekto
spytal ci by som ju doporucil na nakup potomkom asi by som sa
diplomaticky vyhol odpovedi. Autorom prajem vela energie pri dotahovani
detailov, mozno sa podari vyriesit aspon niektore problemy.

b.

p.s. darujem elektronicku stavebnicu. Jeden krat pouzita :-)