IoT - konfigurace

Jiří Němec jiri na nemcovi.eu
Pátek Říjen 31 09:57:13 CET 2014

Nejlepší asi bude inspirace u Googlu a jejich Chromecastu, je to dost
podobné navrženému řešení, jen bez tlačítek.
Zapne se Chromecast, pokud nenajde nastavené AP, vytvoří vlastní a v tu
chvíli se s tím může spojit telefon a android aplikace to automaticky
nakonfiguruje bez nutnosti zadat jediný údaj. Jakmile se ztratí spojení s
tou nastavenou wifi, opět se přepne do režimu AP, ale dále se zkouší k
nastavené wifi připojit a jak se připojí AP opět zmizí. Funguje to tedy
totálně blbovzdorně bez nutnosti mačkat na libovolný čudlík.

Jelikož už máme dostupné SDK a dokonce komunitní gcc je toho součástí, asi
by takové chování bylo ideální naprogramovat rovnou jako součást toho
ESP8266 a třeba i udělat jednu společnou konfigurační aplikaci pro mobilní
platformy.
Já osobně si počkám s programováním toho esp na podporu jazyka C++, jelikož
si s tím hraje dost fanoušků Arduina, nebude to doufejme dlouho trvat.

S pozdravem
Jiří Němec