OT - GES zase jede bomby

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 30 15:14:44 CET 2014

On Thu, Oct 30, 2014 at 01:15:18PM +0100, Josef Štengl wrote:
> Tak mi poraďte, jak na stavit na 200MHz ARMu v7  FREERTOS se systémovými
> hodinami běžící na 16kHz + ochrany stacku + MPU, přičemž výpočet
> třech algoritmů na prediktivní řízení motoru musí běžet ve
> vlákně a zabírá 78%  času cyklu (těch 16 kHz)
>
> Ještě to musí stíhat ochrany, komunikace (CAN, Eth, paralelní
> sběrnice, SPI a tak podobně). Jo ještě k ETH použijte Lwip.
>
> Když tohle dokážete, tak vám budu věřit.
>
> Jde to udělat, ale bez FREERTOS a Lwip (takže nejde dle zadání :-)
>
> Slova tohle/takhle to nejde znám bohužel velmi důvěrně. Také se již
> považuji za programátora.

> [...]

Jenže tady nešlo o žádné HW omezení, ale o blbě nastavený systém,
kdy všechno dělá počítač "automaticky" podle předem nastavených
pravidel a nepředpokládá se, že ta pravidla nepostihují dost
dobře realitu. Tj. není možnost, aby prodavač z vlastní iniciativy
nastavil např. slevu tam, kde to skutečně dává smysl.

Čili to vidím daleko víc na chybu v systému resp. v personální
politice, kdy zaměstnanci nemají dostatečné pravomoce rozhodovat...

PT