Vanocni strom - osvetleni - dlouhe vedeni -7805 v serii

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pondělí Říjen 27 13:11:32 CET 2014

Ty LEDKy/chipy to delaji nasledne:
GND,5V paralelne ke vsem ledkam
Data 1x drat od jedne ledky k druhe. Protokol je seriovy. Kazda ledka ma v sobe chip, ktery odebere 24 bitu a zbytek posle dal. Tim se narovna vystupny hrana serioveho signalu a zaroven muze byt nekonecne ledek za sebou.
Problem je, ze je to stavene spise na pasky do nekolika metru napr 5M. Pokud to rozlozite na strom a potrebujete 75m, 5V tak, kabely jsou hrozne tluste nebo jich musi byt nekolik tj. vyjde to stejne.
Tak se musi resit kabelaz.

Ja jsem tedy uvazoval, ze nepojedu na 5V, ale na 24VAC neboli 35VDC. Jednak mi nebude vadit tolik ubytek a proud bude nekolikanasobne nizsi, cili i ubytek. Rizeni bych take nechal na jednom kabelu, vuci GND pres optron by ledky/chipy bezpotencialove
prijimaly signal.
Samozrejme je varianta
1. pro nejaky CPU Atmel/Pic vzit z 35VDC napajeni, tam bude snad nizky odber a LEDky nejak spinat...
2. rozdelit napeti tech 35VDC, to se mi porad zda lepsi. Napriklad pres transil/zenerku. Kazdy modul bude stejne mit odber pocitan z te RGB ledky cca 60mA na ledku.

Jirka