Re: OT: Jakou LED svítilnu.

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Pátek Říjen 24 15:45:30 CEST 2014

Zdravim,

ty naprogramovane funkce u rucnich svitidel moc nechapu.
To spis kdyby se dalo radsi nastavit uroven sviceni (neni treba vzdy svitit na 500m).

Podle mne blikacky je spis des: maximalne na lod, jako majak.
OK, mozna na kolo ve meste (kde je poulicni osvetleni), ale v kominaci s trvale sviticim svetlem (jenom cervene svetlo).

Ale mimo mesto, v naproste tme, z jedouciho auta neni dobre mozne rozlisit vzdalenost blikaveho svetelneho zdroje.
Blika, protoze blika, nebo se mezi svetlem a autem pohybuje pas keru, ci stromu?
Jeste horsi je blikave svetlo vysoke intenzity, to je pak ridic oslepen a dozvuky blikani ma jeste nekolik vterin.
A bile blikave svetlo soustredene vodorovne nad cestou pripnute k ramenum, nebo ne hlave jako celovka - to uz je podle mne totalni zhovadilost.

Hodilo by se mozna vic barev s regulaci jasu: bila na sviceni, zluta jako 'vystrazni' (mohla by problikavat, menit intenzitu, ale ne klasicky bklikat) a cervena - neco signalizovat, nebo cervena nizke intenzity se hodi do prisviceni si v uplne tme, kdy nechce byt clovek po zhasnuti svetla oslepen.
Ale se obavam, ze podobne zarizeni aby si clovek udelal sam (treba upravou nejakeho existujiciho)

:)

  Sam